Чи зобов’язані Ви відзначати День народження на роботі?

У багатьох компаніях прийнято відзначати дні народження колег. Досить часто день народження випадає на робочий день, і ми змушені зустрічати його в оточенні колег. А от чи варто робити їх частиною свого торжества і відзначати день народження в офісі? На це питання в кожному колективі вам відповідять по різному.

Зміст статті:

  • Організовувати свято чи ні — на що зважитися?
  • Відзначаємо день народження з колективом
  • День народження з колективом не відзначаємо

Організовувати свято, чи ні — на що зважитися?

Коли Ви вирішуєте — організовувати святкування свого дня народження в офісі, або ж немає, необхідно враховувати неписані правила компанії, в якій працюєте. Є організації зі строгим регламентом, у яких не вітають будь-які свята, оскільки вважають, що робота — це не місце для веселощів. А в деяких фірмах працівники настільки завантажені протягом дня, що навіть не мають вільної хвилини просто піти випити чаю з тортиком. Але є і колективи, які не просто святкують кожен день народження, але вони можуть ще й нагадати Вам, що Ви «затиснули дату». Більшість великих компаній намагаються вітати своїх співробітників невеликими партіями, які народилися в січні, лютому і т. д.

Якщо у своїй компанії Ви працюєте досить давно, то визначити, як тут прийнято проводити свята, не складе особливих труднощів — для цього потрібно просто поспостерігати за іменинниками. А от якщо Ви влаштувалися на роботу зовсім недавно, і Ваш день народження вже не за горами, потрібно провести розвідку серед колег, постаратися у них дізнатися, які правила панують в їх колективі. Як би там не було, гучну гулянку новому співробітнику влаштовувати не варто — начальство може вирішити, що Ви цього ще не заслужили.

Якщо позиція колективу і керівництва для Вас зрозуміла, то рішення залишається тільки за Вами. Адже це все-таки Ваш день народження, і Ви хочете його відзначати, чи ні — це Ваша особиста справа.

Як відзначити ІН з колегами?

Святкування дня народження в офісі — це чудова можливість налагодити стосунки з колегами у неформальній обстановці. А щоб свято пройшло успішно, ми дамо Вам кілька корисних порад:

  • Краще всього планувати свято на неробочий час, так Ви не ризикуєте викликати невдоволення начальства. Якщо Ви організовуєте невеликі посиденьки з чаєм, то їх можна провести в обідню перерву. А якщо у Вас в планах влаштувати фуршет зі спиртними напоями, то такий захід краще провести після закінчення робочого дня. У деяких офісах панують дуже строгі правила, в подібному випадку свято краще перенести в найближче кафе. Але якщо Ваш бюджет не дозволяє сплатити за всіх, то даний нюанс обговоріть з колегами заздалегідь;
  • Не варто влаштовувати свято-сюрприз, оскільки Ваші колеги днем можуть бути сильно зайняті роботою, ввечері все швидко розійдуться додому, а Ви залишитеся святкувати наодинці. Тому про свої плани попередьте колег заздалегідь;
  • Стандартне меню для фуршету: хліб, нарізка, солодке і фрукти. Можна купити газовану воду і соки. Алкоголь приносите тільки в тому випадку, якщо впевнені, що в даному колективі це доречно. Якщо непогано готуєте, порадуйте колег власною випічкою;
  • Щоб наслідки свята було легше прибирати, потрібно придбати одноразовий посуд і серветки. Пам’ятайте, що чистий офіс після урочистості — це повністю Ваша турбота;
  • Кількість гостей залежить від розміру Вашої компанії. Якщо у ній працює до 10 осіб, то можна запросити всіх, а якщо більше — обмежтеся своїм відділом, офісом або людьми, з якими Ви тісно співпрацюєте;
  • Питання, яке хвилює багатьох: «Потрібно запрошувати начальство?». Так. У будь-якому випадку, Вам необхідно попередити керівника про майбутнє свято, запитати у нього дозволу. В такій ситуації не запросити його просто негарно. Але це ще не факт, що він відвідає ваш захід, субординація все таки;
  • Навіть якщо Ваше торжество поступово переросло в дружні посиденьки, не варто починати обговорювати начальство або заводити розмови на особисті теми. Адже це не Ваші близькі друзі, а просто колеги. Не забувайте, що все, сказане Вами може бути використане проти Вас самих. Кращим темами для розмови є робочі питання, забавні ситуації в житті офісу і загальні теми (мистецтво, спорт, політика тощо).

Не хочу відзначати ДР з колегами — як відмазатися від проставы?

Існує досить велика кількість причин, за якими людина може не хотіти відзначати свій день народження. Наприклад, Ви не любите змішувати особисте і роботу, або в компанії колег відчуваєте себе ніяково і хочете уникнути неприємної ситуації. Як би там не було, але свята з колективом можна уникнути:

  • Відгул на день народження — це найкращий вихід із ситуації. Це прекрасна можливість влаштувати грандіозне свято з родиною і друзями. При можливості краще взяти два дні вихідних — так Ви зможете відпочити після свята;
  • Якщо у Вашій організації за днями народженнями співробітників ніхто не стежить, то постарайтеся не акцентувати увагу на своєму святі — можливо, про нього просто ніхто не згадає;
  • Якщо ж за всіма святами у Вашій компанії стежать, просто заздалегідь попередьте колег, що не бажаєте відзначати свій день народження. Стандартна відмовка: «Не хочу святкувати день, який на рік наближає мене до старості». Можна придумати що-небудь інше, або просто сказати, що не хочете святкувати, і все;
  • А можна поступити, як у школі. Купуйте заздалегідь солодощі та фрукти, покладіть на кухні на обідній стіл. За загальною розсилці повідомте колегам, що їх чекають частування. Нехай всі бажаючі відзначають самостійно Ваш день народження;
  • Якщо у Вашій організації іменинникам прийнято дарувати подарунки, це ще не означає, що ви зобов’язані влаштувати свято для всього колективу.

Святкувати день народження, чи ні — це особиста справа кожного. В першу чергу, людина робить це для себе, тому сліпо наслідувати чужі традиції не обов’язково.

Якщо Вам сподобалася наша стаття і у Вас виникли думки з цього приводу, поділіться з нами. Нам дуже важливо знати Вашу думку!

Автор: Наталі.

Жіночий сайт. Всі права захищені. © 2015