Ігри для дітей у таборі. Ігри для дітей у літньому таборі.

Безперечно, організація літнього відпочинку має величезну значимість для дітей молодшого шкільного віку. Кожен дорослий розуміє, що холодний час року, постійні розумові навантаження і життя дитини в стінах дому та школи протягом 9 місяців сильно виснажують психологічні, фізичні та емоційні сили дітей молодших класів. Тому літні канікули — це в першу чергу, час для відпочинку. Однак влітку повинна реалізовуватися і інша, додаткова освітня програма, яка, крім розумового відпочинку та оздоровлення дітей, забезпечувала б розвиток їх самовизначення, сприяла б їх творчої самореалізації, а також надавала б їм соціальну адаптацію. Саме тому, до подібних оздоровчо — освітнім дитячим установам літнього типу пред’являються серйозні вимоги. Дитячі літні табори повинні вирішувати ряд важливих і значущих завдань. Їх діяльність спрямована, в першу чергу на виконання позитивної соціалізації дітей, а також на їх фізичний, інтелектуальний, емоційний, духовний та моральний розвиток.

Особливою формою існування всіх цих сторін життєдіяльності людини є гра. Гра — це найважливіший для розвитку дитини процес пізнання і навчання. Тому, ігри для дітей у літньому таборі відмінно справляються з перерахованими вище завданнями, поставленими перед додатковими освітніми установами літнього табірного типу.

Вік дитини — 6-10 років — це той період, коли він вже більш-менш самостійний. У цьому віці діти цікавляться навколишнім світом і активно взаємодіють зі своїми ровесниками і з дорослими людьми. Вони вже вміють критично міркувати, розмірковувати і вибудовувати свої думки. У них вже сформовані основні життєві цінності й навички. У цьому віці діти досить рухливі, цікаві, відкриті для спілкування і для засвоєння нової інформації. Вони з задоволенням погоджуються на будь-які експерименти, на все нове і незвичайне. Тому, для дітей віком 6-10 років прийнятні рухливі ігри, які навчають колективного взаємодії, розвивають реакцію, силу, витривалість, уяву, пам’ять і спритність. Ігри для дітей у літньому таборі — це творча діяльність, де вони висловлюють своє бачення життя, вони розкривають свої думки, мрії, прагнення і почуття. Це самостійна діяльність дітей, де вони об’єднуються єдиною метою і спільними зусиллями. Тому, індивідуальні та комп’ютерні іграшки в цей час відходять на другий план, звільняючи все поле діяльності для активних та сюжетно-рольових ігор.

Сценарії деяких ігор:

Ігри для дітей у літньому таборі на розвиток спритності і реакції:

«Вудка». Група дітей повинна встати в коло. В центрі кола стоїть ведучий, який, тримаючи за край мотузку, крутить її, причому на ній знаходиться прив’язаний кульку. Він повинен крутити її так, щоб м’яч потрапляв іншим гравцям по ногах. Ті ж повинні підстрибувати і не давати м’ячику вдарити їх ноги. Кого м’яч вдарив — програє і виходить з гри. А переможцем вважається останній з тих, що залишилися.

«Ворона і горобці». Малюється коло на асфальті або дряпається на землі. У центр кола входить ведучий — він «ворона». За коло стають всі інші діти — вони «горобці». «Горобці» стрибають у коло, а «ворона» їх ловить. Спійманий «воробей» стає «вороний».

«Утримай кулька». Хлопці в парах стоять по колу, діаметр якого приблизно 1 метр. Вони беруть повітряна кулька. І утримують його над собою без допомоги рук. Вони повинні на нього дути, не торкаючись лінії прочерченного кола і намагаючись не виходити за нього. Виграє пара дітей, яка довше протримає кульку.

«Хлопки». Всі діти мають порядкові номери. Вони стають в коло, а потім по черзі ляскають 2 рази в долоні і 2 рази по колінах. Коли чоловік б’є в долоні — він називає своє число, а коли б’є по колінах — говорить будь-яке інше число. Той гравець, число якого назвали, ляскає. Якщо він не зреагував і не встиг продовжити гру або назвав число, яке вже говорили — він програє. Таким чином, останні дві людини вважаються переможцями.

Рухливі ігри для дітей у літньому таборі на витривалість і розвиток реакції:

«Бульдоги». Це проста, але досить рухлива і весела гра. Вибираються 2 «бульдога». Вони стоять на сторожі і ловлять всіх інших гравців, які повинні перебігти з одного боку умовного поля на іншу сторону. Якщо дитина, який намагався перебігти, спійманий «бульдогом», він сам ставати ним. Гра йде поки «бульдоги» не зловлять всіх гравців. Виграє останній.

«Бездомний заєць». Необхідно вибирати «бездомного зайця» і мисливця. Всі інші діти — зайці, які перебувають кожний у своєму будиночку. Будинок — це коло, накреслене на землі чи на асфальті. Один заєць бігає, а мисливець намагається його наздогнати. «Бездомний заєць» може сховатися від мисливця в сподобалася йому будиночку. Але заєць, будиночок якого забіг «бездомний», сам стає таким і вже він тікає від мисливця. Коли мисливець, нарешті, ловить «бездомного зайця», вони міняються ролями і гра продовжується.

«Сардини». Це гра щось типу пряток навпаки. Спочатку ховається одна людина, а всі інші його шукають. Потім той, хто знаходить першого, ховається разом з ним. І так усі до одного ховаються в одному місці, а останній — вважається переможеним і потім ховається першим.

«Порожнє місце». Всі діти стають у коло, а один — залишається за ним. Він ведучий, який ходить навколо і стосується будь-якої людини, що означає виклик на змагання. Вони обидва повинні бігти в протилежні один одному боку, а зустрівшись, привітатися і бігти наввипередки, щоб зайняти звільнене місце.

Ігри для дітей у літньому таборі на розвиток мислення та уваги:

«Так-Ні-ка» Один з дітей — ведучий. Він задає декілька простих запитань, на які інші учасники повинні відповісти, не вживаючи слів «Так» і «Ні».

«Диспут». Необхідно розділитися на 2 групи. 1 група щось стверджує і доводить. А 2-ая група протистоїть їм і доводить зворотне.

Ігри для дітей у літньому таборі на розвиток пам’яті:

«Я знаю п’ять імен». Діти по черзі б’ють м’яч об землю і при цьому говорять: «Я знаю п’ять імен хлопчиків» — і перераховують, які вони знають імена, зі словами: раз, два і так далі до 5. Можна збільшити до 10. І так по черзі. Потім, імена дівчаток, міста, тварини, рослини і все що завгодно. Програє той, хто витримує велику паузу і не може згадати.

«Повтори-ка». Спочатку необхідно обрати тему гри — все що завгодно. Наприклад, тварини. Потім, один грає говорить якусь тварину, другий повинен повторити, що сказав перший і додати свою тварину, третій гравець повинен повторити тварини, яких вже назвали перед ним і придумати своє, і так далі. Програє той, хто забув, що сказали перед ним або не може придумати своє.

Більшість подібних ігор передбачає виникнення у дитини не тільки фізичних, але і розумових навантажень. Дитина, беручи участь у тій чи іншій грі, розвиває свою уяву, логіку і увагу. Він розкривається як особистість і показує свої індивідуальні риси. Тому, подібні ігри допомагають виявити дітей з організаторськими здібностями. Вони розкріпачують дітей і допомагають кожному проявити себе, влитися в незнайомий колектив і знайти друзів.

Ссылка на основную публикацию