Найбільш ефективні методики виховання дітей. Відгуки батьків.

Мама і тато завжди хочуть дати дитині лише найкраще, в тому числі й виховання, навчання. Але одне це бажання навряд чи покаже відмінні результати, адже у вихованні малюка відіграє величезну роль сама обстановка, спілкування батьків з ним і один з одним, вибір дитячого садка і школи. Які методики виховання дітей є на сьогоднішній день найбільш ефективними? Про це буде наша стаття.

Зміст статті:

  • Методика Глена Домана — виховуємо з народження
  • Вальдорфська педагогіка — навчатися, наслідуючи дорослим
  • Всебічне виховання за методикою Марії Монтессорі
  • Виховання кожну хвилину — методика Леоніда Береславського
  • Методика Сесіль Лупан — вчимося розуміти дитину
  • Природне виховання дитини: методика Жан Ледлофф
  • Методика Миколи Зайцева — читати раніше, ніж говорити
  • Діти ростуть здоровими і розумними — методика сім’ї Нікітіних
  • Педагогіка співробітництва в методиці Шалви Амонашвілі
  • Методика доктора Шінічі Сузукі — виховує музика
  • Відгуки батьків про ефективні методики виховання

Огляд найбільш популярних методик виховання дітей:

Методика Глена Домана — виховуємо з народження

Лікар і педагог, Глен Доман розробив методику для виховання і розвитку самих маленьких дітей. Він вважав, що найбільший ефект має активне навчання і його виховання дитини до віку семи років. Методика розрахована на здатність малюка засвоювати дуже багато інформації, яку подають йому по спеціальній системі використовуються картки з написаними словами і предметами, картинки. Як і всі інші методики, вона вимагає від батьків і педагогів розумного підходу і систематичності у заняттях з малюком. Ця методика виробляє у малюків допитливий розум, стимулює ранній розвиток мовлення, подальший швидкочитання.

Вальдорфська педагогіка — навчатися, наслідуючи дорослим

Цікава методика, яка має в своїй основі модель наслідування дітей поведінки дорослих, і, відповідно з цим, напрямок дітей у вихованні діями і вчинками дорослих людей, без примусу і суворого навчання. Ця методика найбільш часто використовується у вихованні дошкільнят, в дитячих садах.

Всебічне виховання за методикою Марії Монтессорі

Ця методика буквально у всіх на слуху ось вже багато десятиліть. Головна суть цієї методики — малюка необхідно вчити письму раніше, ніж усьому іншому — читання, рахунку і т. д. В цій методиці передбачено також і трудове виховання малюка з раннього віку. Заняття за цією методикою проходять в незвичайній формі, при активному використанні спеціального сенсорного матеріалу і посібників.

Виховання кожну хвилину — методика Леоніда Береславського

Філософ, педагог, професор, Леонід Береславський стверджував, що ребенок повинен розвиватися кожну хвилину, кожен день. Щодня він може навчитися новому, і дорослі люди навколо повинні надавати дитині таку можливість. Приблизно з півторарічного віку необхідно розвивати увагу, пам’ять, дрібну моторику малюка. З трьох років у дитини можна розвивати логіку, просторове мислення. Ця методика не вважається революційної, але такий погляд на комплексне розвиток дітей раннього віку в педагогіці виник вперше. Багато вважають, що методики Леоніда Береславського та Глена Домана мають великі подібності.

Методика Сесіль Лупан — вчимося розуміти дитину

Ця методика є продовжує, розширює базову методику виховання Глена Домана. Сесіль Лупан справедливо вважала, що дитина завжди сам показує, що він хоче дізнатися в даний момент. Якщо він потягнувся до м’якого шарфа або килиму — необхідно дати йому зразки різних тканин для сенсорного дослідження — шкіру, хутро, шовк, рогожу і т. д. Якщо дитина хоче гриміти предметами чи грюкати посудом, то йому можна показати гру на музичних інструментах. Спостерігаючи за своїми двома маленькими доньками, Сесіль Лупан виявила закономірності дитячого сприйняття і розвитку, втіливши у новій методиці виховання, що включає в себе дуже багато розділів — наприклад, географію, історію, музику, образотворче мистецтво. Сесіль Лупан також стверджувала, що з раннього віку немовляти дуже корисне плавання, і це заняття також увійшло в її програму виховання і навчання дітей раннього віку.

Природне виховання дитини: методика Жан Ледлофф

Ця унікальна і багато в чому екстравагантна методика заснована на спостереженні Жана Ледлоффа за життям індіанців майже в диких племенах. Ці люди мали можливість самовиражатися так, як вважали це за потрібне, а їх діти були органічно влиті в загальну життя, і майже ніколи не плакали. Ці люди не відчували злості і заздрості, їм не потрібні були ці почуття, тому що вони могли завжди залишатися такими, які вони є насправді, без огляду на чиїсь принципи і стереотипи. Методика Жана Ледлофа відноситься до природного виховання дітей з раннього віку, про це свідчить і його книга «Як виростити дитину щасливою».

Методика Миколи Зайцева — читати раніше, ніж говорити

Відомий новатор-педагог Микола Зайцев запропонував свою особливу методику виховання та навчання дітей з раннього віку, згідно з якою його вчать читати і говорити, показуючи кубики не з літерами, а з готовими складами. Микола Зайцев розробив спеціальний посібник — «кубики Зайцева», які допомагають дітям в освоєнні читання. Кубики різні за розміром, а написи зроблені різними кольорами. Пізніше кубики стали випускати і з можливістю видавати спеціальні звуки. Маля вчиться читати одночасно з освоениями навичок мовлення, і його розвиток значно випереджає розвиток однолітків.

Діти ростуть здоровими і розумними — методика сім’ї Нікітіних

Педагоги-новатори, Борис і Олена Нікітіни, виховали в сім’ї семеро дітей. Їх методика виховання заснована на активному застосуванні різних ігор у навчанні дітей, у спілкуванні з ними. Методика Нікітіних також відома тим, що у вихованні вони приділяли величезну увагу та оздоровлення дітей, їх загартовування, аж до обтирання снігом та купання в крижаній воді. Нмикитины самі розробили багато посібники для дітей — головоломки, задачі, пірамідки, кубики. Ця методика виховання з самого початку викликала суперечливі відгуки, і в даний час думка про неї неоднозначно.

Педагогіка співробітництва в методиці Шалви Амонашвілі

Професор, доктор психології, Шалва Олександрович Амонашвілі заснував свою методику виховання на принципі рівного співробітництва дорослого з дітьми. Це — ціла система, в основі якої лежить принцип гуманно-особистісного підходу до дітей в процесі освіти. Ця методика користується дуже великою популярністю, а в свій час викликала фурор в педагогіки та дитячої психології. Методика Амонашвілі була рекомендована міністерством Освіти ще в Радянському Союзі для застосування в школах.

Методика доктора Шінічі Сузукі — виховує музика

В основі даної методики навчання дітей музики з самого раннього віку. Доктор довів, що через музику дитина може виражати себе, а також отримувати від світу потрібні йому посили, бачити добро, робити приємне, любити людей і мистецтво. Виховуючись за цією методикою, діти рано починають грати на музичних інструментах, а також отримують всебічний дуже багате розвиток. Мета методики — не виростити музикантів, а виростити хороших, інтелігентних, благородних людей.

Відгуки батьків про ефективні методики виховання дітей:

Марія:
Моя дитина відвідує гімназію Сузукі. Ми не вибирали навчальний заклад для сина, просто вона була не так далеко від нашого будинку, цей критерій вибору був основним. З дитинства ми й не помічали, що наш син любить музику — він слухав сучасні пісні, якщо вони десь звучали, але в основному, не звертав на музику уваги. Через три роки наш син вже грав на віолончелі та фортепіано. Він постійно говорив нам про музичних творах і концертах, що нам з батьком довелося відповідати дитині і знайомитися з музичним світом. Син став дисциплінованим, обстановка в гімназії чудова, заснована на повазі один до одного. Я б і не знала про цю методику виховання, але зараз, на прикладі дитини, можу стверджувати, що вона дуже ефективна!

Лариса:
Дочка ходить в дитячий сад, в групу Монтессорі. Напевне, це дуже хороша методика, я багато про неї чула. Але мені здається, що вихователі і вчителі повинні проходити в такі групи дуже суворий відбір, отримувати додаткове навчання. Нам не дуже пощастило, у доньки стійка антипатія до однієї молодої виховательки, яка кричить і веде себе досить різко з дітьми. Мені здається, в таких групах повинні працювати уважні спокійні люди, здатні зрозуміти кожну дитину, розгледіти в ньому потенціал. Інакше виходить не виховання за відомою методикою, а профанація.

Надія:
Методику сім’ї Нікітіних ми частково застосовували у сімейному вихованні — купували і виготовляли спеціальні посібники, у нас був домашній театр. Син хворів на астму, і нам порадили цю методику з-за системи загартовування крижаною водою. Чесно кажучи, я спочатку боялася цього, але досвід людей, з якими ми познайомилися, показував, що вона працює. У підсумку ми увійшли в дитячо-батьківський клуб, який пропагує виховання за Нікітіним, і разом стали гартувати дітей, влаштовували спільні концерти, походи на природу. У підсумку мій син позбувся від жорстоких нападів астми, а головне — він росте дуже допитливим і розумним дитиною, якого всі в школі вважають вундеркіндом.

Ольга:
Очікуючи доньку, я цікавилася методиками раннього виховання дітей, читала спеціальну літературу. Одного разу мені подарували книгу Сесіль Лупан «Повір у своє дитя», і я, просто заради інтересу, з самого народження дочки стала застосовувати деякі вправи. Треба було бачити, як я раділа, коли переконувалася в тому чи іншому прийомі. Це були наші ігри, і доньці вони дуже подобалися. Найчастіше я практикувала картинки, розвішані перед манежем, ліжечком, розмовляла з донькою, розповідала їй усе, на що вона показувала. У підсумку перші слова вона сказала в 8 місяців — і я переконана, що це було не промовляння складів, як це стверджують всі, кому я говорила, це було усвідомлене вимовляння слова «мама».

Микола:
Мені здається, можна і не дотримуватися якоїсь однієї методики виховання — а брати з них те, що вважаєш необхідним для розвитку твоєї дитини. В цьому відношенні кожен батько стає педагогом-новатором, мають унікальну методику виховання свого власного дитя.

Автор: Наталі.

Жіночий сайт. Всі права захищені. © 2015