Особливості роботи в жіночому колективі — як ужитися і вижити серед подібних?

Більшу частину життя (про сон в даному випадку не говоримо) ми віддаємо роботі. І крім високої зарплати і можливості просунутися по кар’єрній драбинці, ми, звичайно ж, шукаємо колектив, в якому нам буде комфортно і спокійно для плідної ефективної роботи.

Читайте також: Особливості роботи дівчата в чоловічому колективі — інструкція по виживанню.

Жіночий колектив — це особлива атмосфера. Вона буває різною — затишною і майже домашній, склочною до неподобства або абсолютно не прийнятною для психічно нормальної людини. На жаль, як правило, жіночі колективи ласкаво називають серпентариями і намагаються триматися від них подалі — саме в них найбільш поширений мобінг, а плинність кадрів найвища.

Можна з мінімальними втратами для психіки вижити в жіночому колективі, і як себе вести?

Зміст статті:

  • Особливості жіночого колективу на роботі
  • Як ужитися і вижити в жіночому колективі жінці?

Особливості жіночого колективу на роботі — чому найчастіше виникають конфлікти і псуються стосунки серед жінок?

В жіночому колективі, в порівнянні з чоловічими і змішаними, є свої причини для конфліктів.

Що зазвичай лягає в їх основу?

  • Конкуренція. Приводів для конкуренції — безліч. Це і успішність в кар’єрі, і яскрава зовнішність, і благополучне сімейне життя, і стійке фінансове становище, та ін. На жаль, для окремих дам набагато приємніше невдачі і нещастя колег, ніж маленькі особисті злети і падіння.
  • Інтриги. Навіть зовнішня доброзичливість колег не повинна стати для вас приводом розкрити обійми і впустити до себе в душу всіх, хто люб’язно пригощає вас каву і цікавиться вашим настроєм і справами. Прямолінійність — риса швидше чоловіча. А ось в жіночих колективах, на жаль, нерідко переважає схема підкилимної гри, де інтриги — природна частина робочого «механізму». Пам’ятайте, що будь-яка ваша помилка може обійтися дуже дорого і закінчитися мобінгом.
  • Плітки, сарафанне радіо. Ну куди ж без цього. Одна інший розповіла за чашкою кави, та розповіла третьої, і понеслася. Обростаючи все новими і новими деталями, інформація долітає до останньої співробітниці вже настільки спотвореному вигляді, що можна сміливо ділити надвоє і пропускати повз вуха. Тільки ось одна співробітниця дійсно пропустить повз вуха, а з легкої руки іншого плітка розростеться до офісно-вселенського сніжного кома і знесе кого-небудь по шляху проходження.
  • Заздрість. Страшний звір у будь-якому колективі і для будь-якої людини. Перш за все, для самого заздрісника, але і об’єкту заздрості доводиться несолодко. То ніжки у колеги занадто довгі, прямо від вух, то імпозантний широкоплечий чоловік зустрічає колегу біля феррарі, то начальство стелиться перед співробітницею, обсипаючи її преміальними — та хіба мало причин. І добре, якщо наслідками заздрості залишаться лише глузування, перешіптування в «асьці» та шипіння по кутах.
  • Емоційність. Ну не можуть жінки бути стриманими апріорі. Зберігати самовладання і залишатися незворушним і залізобетонним — прерогатива чоловіків. А жінка, як створення емоційний і почуттєвий, не завжди може стриматися. І чим більше представниць слабкої статі на квадратний метр офісу, тим яскравіше палають пристрасті.

Як ужитися і вижити в жіночому колективі жінці — інструкція, як працювати в жіночому колективі без сварок та інтриг.

Щоб нормально і навіть комфортно існувати в жіночому колективі, слід вибрати власну лінію внутрішньо-колективної політики, що не суперечить правилам колективу і, одночасно не вимагає переступати через себе.

Запам’ятовуємо основні правила виживання:

  • Морально готуйтеся до того, що вам будуть давати непотрібні поради, завантажувати зайвою інформацією, заздрити, якщо ви молодше і успішніше, перебільшувати ваші помилки і використовувати проти вас ваші промахи. Будьте спокійні як удав і живіть за принципом «посміхаємося і махаємо».
  • Не розповідайте нікому про своє особисте життя і проблеми. По-перше, в дійсності це нікому не цікаво. По-друге, розповіді про те, як у вас все добре, стануть причиною заздрості, а розповіді про те, як все погано, стануть причиною зайвий раз позловтішатися. Адже багато хто почувають себе тим краще, чим гірше їх сусідам і колегам.
  • Не обособляйтесь і не створювати коаліцій з лояльними до вас колегами. Тримайтеся однаково рівно з усіма, не виділяючи нікого.
  • Якщо у вашій присутності поширюють плітки, чутки або просто обговорюють когось за очі, спокійно, без нотацій продемонструйте своє неприйняття до участі в таких розмовах, і вийдіть на робоче місце. Вдруге обговорювати плітки при вас вже не будуть, а межа, яка автоматично з’явиться між вами і колегами, убереже вас від багатьох помилок.
  • Намагайтеся не виділятися на роботі (особливо, в перші тижні роботи). Не потрібно занадто яскравих нарядів, дорогих прикрас, зайвого завзяття на роботі. Щоб не стати жертвою моббінга (на новачків дуже люблять зриватися).
  • Менше говоріть, більше слухайте.
  • Категоричних висловлювань не допускайте — будьте дипломатом. Навіть найжорсткішу критику можна донести настільки ввічливо, що вам скажуть спасибі і встануть в чергу за порадою.
  • Не ставте цілі — «стати своїм у дошку». Якщо ви — людина високих моральних принципів, а колектив — відвертий акваріум зі зміями, то своєю ви там ніколи не станете. Але можна співіснувати з будь-якими людьми, якщо стримувати емоції і вести себе «по-чоловічому» — відсторонено, залізно, з тверезим і холодним поглядом на ситуацію.
  • Не вступайте в клуб «любительок чаювань». Саме в ці моменти народжуються плітки, пересуди та ін. Швиденько пообідали, і працювати. Якщо є перерва на чай, заведіть собі традицію — тікати в найближче кафе, щоб спокійно сьорбнути кави і погортати журнал (наприклад). Свого роду антистрес для офісних працівників.
  • Не шукайте в колективі подруг. І навіть якщо вам здається, що вже знайшли, не обнадеживайте себе зазря. Дружба перевіряється тільки часом і вчинками. Якщо ви вибігаєте на перекури і п’єте чай, ділячись проблемами — це не означає, що ви стали друзями.
  • Намагайтеся не нехтувати політикою компанії. Якщо у свята проводять корпоративи, дні народження відзначають в офісі, то ваш обов’язок (елементарна ввічливість) — хоча б ненадовго заглянути на захід. Необов’язково танцювати з усіма кан-кан, брати участь у конкурсах і пити шампанське на швидкість — прийшли, пригубили трохи вина, перекинулися парою фраз з колегами і, мило усміхаючись, відчалили в бік будинку під приводом «ювілей у бабусі» або «не зроблені уроки у дітей».

Звичайно, жіночий колектив зовсім не обов’язково означає вічне протистояння добра і зла або серпентарій в масштабах однієї компанії. Є й винятки, і їх немало. Але дотримання правил поведінки цей факт не скасовує. Хто попереджений — у того все буде добре.

А Вам доводилося працювати в суто жіночому колективі? І як Ви в ньому виживали? Поділіться своїми історіями в коментарях нижче!

Автор: Наталі.

Жіночий сайт. Всі права захищені. © 2015