Пастки на прилавку

Що тільки не вигадують продавці та виробники товарів, щоб завоювати серце покупця. Впроваджують акції з призами, дарують дрібні подарунки і навіть наймають масажистів, які найактивнішим покупцям безкоштовно масажують спини. А консервативні покупці вперто шукають товар за двома параметрами — висока якість і низька ціна. Важко сказати, хто перемагає на цьому невидимому фронті.

Але дуже часто покупці, потрапивши на хитро підведений до товару «гачок», відчувають себе ображеними і обдуреними. Хоч нічого незаконного в цих «гачках» начебто немає.

Як не дати себе обдурити

  • Недовага. Оскільки на сьогодні прилавки потрапить чимало залежаного, неякісного й фальсифікованого товару, тримати «вухо востро» у ці передсвяткові дні слід абсолютно скрізь. Навіть в булочній, де ви щодня зазвичай купуєте хліб. Вже чути скарги, що буханця стали менше. Так, очевидно, виробник хитрує. Замість звичного батона від улюбленого хлібозаводу можете отримати в целофановому пакеті легкий, як пір’їна, «диво», втім, за ціною «справжнього» батона. Тому на цінниках хлібобулочних виробів варто звертати увагу також на вагу (він обов’язково повинен бути відзначений).
  • Дрібна фасовка. Вміння продати товар — ціла наука, яка грунтується на закономірностях психології покупця. Звернемо увагу хоча б на те, як окремі фірми фасують товари. Купуєте, наприклад, в магазині гречку. Подивилися на ціну пакета — руки, можна сказати, самі потягнулися. «Як дешево!». Звичайно, в тому, що купуємо цілий кілограм гречки, ніхто і не сумнівається — звикли, що саме такими «порціями» продають крупи. Не вір очам своїм! Вдома виявляється, що в пакеті 800 грамів крупи (варіанти — 700, 750). У непомітному місці на упаковці написано, але хто б дочитывался в магазині, коли часу — немає. Попалися? Фірми, фасующие продукти, добре запам’ятали, що сьогодні виграє той, хто пакує в невеликі і нестандартні упаковки.
  • Дрібний шрифт. Ще одна хитринка виробників — дрібними літерами писати складу тих або інших продуктів харчування. Розрахунок на те, що ніхто не носить із собою в магазин лупу. А варто-таки знати, з чого зроблена ковбаса (з м’яса або з сої), які до неї увійшли емульгатори або інші добавки. Або ось сучасне морозиво — з імпортними наповнювачами. Може, це морозиво, а може, й ні. А ні! Не прочитаєш!
  • Хитрощі з цінами. Інший ракурс теми — маніпуляції з ціною. Звернули увагу: на цінниках відзначені не 800 рублів, а, наприклад, 799. Людина фіксує цифру — 700. А 99, залишаються «в тіні». Хочеться купити цей «дешевий» товар.
  • Окремі супермагазины взагалі придумали суперспособ складати цінники. Великими цифрами вказують ціну продукту без ПДВ. А внизу маленькими — з податком на додану вартість. Покупець глянув, «розкатав губу» і поспішив до каси. А там його чекає маленький сюрприз. «Дивіться нижче, нижче!». І хто з покупців буде обурюватися? Власне ніхто нікого не дурив. Попалися на гачок — самі винні.
  • Перекладання товару. Купуючи товари, варто пам’ятати про хитрощі, до яких вдаються виключно продавці. Наприклад, переставляють товар місцями. Ви йдете за сметаною — натрапляєте на сири. Купуєте сир, хоча і не планували цього робити. І тільки потім шукаєте сметану. Очевидно, недарма є така прикмета у продавців. Не продається товар — слід перекласти його на інше місце.
  • Гора товару. Інша прикмета — краще продається той товар, якого на прилавку лежить багато. Покупець подивиться на гори солодких сирків і хоче трохи цього добра принести в холодильник додому.
  • Прилипали-продавці. Є ще один помітний спосіб «заманити» покупця, який, втім, не завжди спрацьовує. Це коли ви заходите в магазин, а назустріч — чарівний продавець. «Що вам потрібно?» і так далі. Продавець повинен бути психологом і відрізняти покупця, який не має грошей і просто зайшов в магазин погрітися, від того, який дійсно прийшов купити. А є покупці, яких просто дратує нав’язливе увагу: ти не встиг розгледіти, що й до чого, — а до тебе «липнуть».
  • Здача порціями. Є і такі хитрощі, які, можна сказати, переростають у непорядність. Продавець швиденько дає покупцеві на здачу дрібні купюри, а ті, що побільше залишилися, потім довго і ліниво шукає. Аж незручно стільки чекати. На що розраховано? Що марнославні або неуважні покупці так і підуть з магазину, залишивши продавцю кілька рубликів «на чай». Згідно зі встановленими правилами торгівлі, продавець повинен і товар, і здачу, і, головне, чек, віддати покупцеві одночасно.
  • Важка тара. Іноді, особливо на стихійних ринках, продавці підкладають при зважуванні під сир (або масло) важку папір. Виходить, що ви купуєте тару за ціною масла.

Тому, зайшовши в магазин, зосередитеся на тому, що ви купуєте, а не на тому, що сьогодні говорив на роботі ваш шеф. Покладайтеся на інтуїцію і тоді ви обов’язково впізнаєте «хитринки».

Жіночий сайт. Всі права захищені. © 2015