Програми початкової школи 2013 — яку програму вибрати для першокласника

В часи СРСР в школах пропонувалась та єдина освітня програма, яку встановлювали для всіх зверху. Починаючи з дев’яностих, в системі освіти зародилася думка про різноманітність освітніх програм. На сьогоднішній день школи обирають найбільш затребувані форми і програми навчання, а батьки, у свою чергу, обирають школи, які підходять дітям. Які освітні програми сьогодні пропонуються першокласникам та їх батькам?

Зміст статті:

  • Програма Школа Росії
  • Система Занкова
  • Програма Ельконіна — Давидова
  • Програма 2100 Початкова школа
  • Початкова школа ХХІ століття
  • Програма Гармонія
  • Програма Перспективна початкова школа
  • Програма Планета знань

Програма початкових класів Школа Росії — класична загальноосвітня програма

Класична програма, відома всім учням з Країни Рад. Ніяких винятків немає — вона розрахована на всіх. Трохи осучаснена нестандартними завданнями та завданнями, що розвивають логічне мислення, вона засвоюється дітьми легко і особливих проблем не становить. Мета — виховання духовно-морального початку в юних громадян Росії.

Особливості програми Школа Росії

  • Розвиток таких якостей, як відповідальність, терпимість, співчуття, доброта, взаємодопомога.
  • Прищеплення навичок, що мають відношення до праці, здоров’я, безпеки життєдіяльності.
  • Створення проблемних ситуацій для пошуку доказів, для припущень і формулювання своїх висновків для подальшого зіставлення отриманих результатів з еталоном.

Вундеркіндом дитині бути не обов’язково — програма доступна кожному. Однак, стане в нагоді готовність працювати в будь-якій ситуації і здатність до самооцінки.

Програма початкової школи Занкова розвиває індивідуальність учня

Мета програми — поштовх у розвитку дитини на певному етапі навчання, розкриття індивідуальності.

Особливості програми системи Занкова

  • Велика кількість теоритических знань, які даються школяреві.
  • Швидкий темп подачі матеріалу.
  • Рівна значимість усіх предметів (немає першорядних і менш значущих предметів).
  • Побудова уроків через діалог, пошукові завдання, творчі.
  • Безліч логічних завдань в математичному курсі.
  • Навчання класифікації предметів, виділенню основного і другорядного.
  • Наявність факультативів з інформатики, іноземних мов, економіки.

Для такої програми необхідна відмінна підготовленість учня. Як мінімум, дитина повинен був відвідувати дитячий садок.

Програма початкової школи 2013 Ельконіна-Давидова — за і проти

Досить складна, але для дітей цікава програма. Мета — формування теоретичного мислення. Навчання зміні себе, висування гіпотез, пошуку доказів і аргументації. Як наслідок — розвиток пам’яті.

Особливості програми Ельконіна — Давидова

  • Вивчення чисел у різних системах числення в математичному курсі.
  • Зміни слів у російській мові: замість дієслова — слова-дії, замість іменника — слова-предмети та ін.
  • Навчання розгляду своїх дій і думок з боку.
  • Самостійний пошук знань, а не заучування шкільний аксіом.
  • Розгляд особистого судження дитини в якості проби думки, а не помилки.
  • Повільний темп роботи.

Необхідні: уважність до дрібниць, грунтовність, здатність до узагальнення.

Програма 2100 початкова школа розвиває інтелектуальні здібності учнів

Дана програма — це, в першу чергу, розвиток інтелекту та забезпечення ефективної інтеграції учня в суспільство.

Особливості програми Школа 2100

  • Більша частина завдань — в друкованому форматі. Потрібно, наприклад, домальовувати що-небудь, вписати в клітинку потрібний значок і пр.
  • Безліч завдань на логіку.
  • Навчання має кілька рівнів — для слабких і сильних учнів, з урахуванням індивідуального розвитку кожного. Порівняння дітей з розвитку відсутня.
  • Формування готовності до праці та безперервної освіти, художнього сприйняття, особистісних властивостей для успішної адаптації в суспільстві.
  • Навчання розвитку загальногуманітарного та природного наукового світогляду.

Програма передбачає виключення факторів стресу в процесі навчання, створення комфортної обстановки для стимуляції творчої активності, взаємозв’язок усіх предметів між собою.

Комфортна адаптація першокласників з програмою Початкова школа ХХІ століття

Програма являє собою щадний варіант навчання, що має досить довгий адаптаційний період для першокласників. Вважається найменш болючою для дітей. На думку авторів, адаптація дитини відбувається лише до кінця першого класу, тому, здебільшого, в цьому періоді буде малювання та розфарбовування, мінімум читання та математики.

Особливості програми Початкова школа ХХІ століття

  • Основний упор на розвиток мислення та уяви, на відміну від класичної шкільної програми (пам’ять і сприйняття).
  • Окремі предмети поєднують між собою (наприклад, російську мову з літературою).
  • Безліч занять на колективне та командне вирішення певних завдань.
  • Велика кількість завдань, мета яких — зняття напруги у дітей.

Програма Гармонія для початкової школи — для різнобічного розвитку дитини

Програма, близька до системи Занкова, але спрощена.

Особливості програми Гармонія

  • Упор на різнобічний розвиток особистості, включаючи логіку, інтелект, творчий та емоційний розвиток.
  • Створення довірчих відносин «учень/вчитель».
  • Навчання міркування, побудови причинно-наслідкових зв’язків.
  • Більш складна програма в математичному курсі.

Існує думка, що така програма не підійде дитині, яка має труднощі з логікою.

Програма Перспективна початкова школа — підійде Вашій дитині?

Мета — розвиток логіки та інтелекту.

Особливості програми Перспективна початкова школа

  • Відсутність необхідності зубріння теорем/аксіом сучасних підручників.
  • Додаткові заняття з позанавчальній роботі.
  • Крім основних предметів — ще десять годин спорту, музики, малювання.

Надздібностей дитини для даної програми не потрібно — вона підійде кожному.

Програма Планета знань спрямована на розвиток творчих здібностей дітей

Основний акцент — на творчий розвиток, гуманітарні науки, самостійність.

Особливості програми Планета знань

  • Твір дітьми казок і самостійне створення ілюстрацій до них.
  • Створення більш серйозних проектів — наприклад, презентацій на певні теми.
  • Поділ завдань на обов’язковий мінімум і освітню частину для бажаючих.

Автор: Наталі.

Ссылка на основную публикацию